رانيا يوسف: «معنديش خطوط حمراء فى تقديم الأدوار الجريئة» (فيديو)

 كتب: شروق خالد
 
رانيا يوسف: «معنديش خطوط حمراء فى تقديم الأدوار الجريئة» (فيديو)
رانيا يوسف

كشفت الفنانة رانيا يوسف عن موافقتها لتقديم مشاهد جريئة في الأعمال الفنية طالما ضمن السياق الدرامي لها، مؤكدة أنها ليس لديها خطوط حمراء، وجاء ذلك خلال استضافتها مع الإعلامية إنجي أنور مساء الإثنين، في برنامج "مصر جديدة" على قناة "ETC".

وأوضحت "يوسف" قائلة: "أنا قدمت بالفعل أدوار جريئة، ومعنديش خطوط حمراء لإني محترفة، مضيفة: "وإذا الموقف يستدعي القبلة أو البكيني أو أجرأ من كده ليه لأ، اعمله طبعا لو في سياق العمل الدرامي أو السينمائي".

وتابعت: "عملت كده في فيلمي "واحد صحيح" و "ريكلام"، لإن الموضوع كان لازم يبقى فيه ده، مضيفة: "بمجرد اني وافقت على الموضوع موافقة على كل ما في الفيلم".

واستطردت: "السيناريو مش قرآن ومش لازم كل حاجة فيه تتعمل بحذافيرها، ممكن أناقش المخرج في المشاهد الثقيلة نخففها إزاي أو نعملها زي ما هي أو نشيلها، ويا يقنعني أو أقنعه."

واختتمت حديثها: "لازم نتخطى طريقة التفكير دي لإن المنصات بتجيب للمشاهد كل حاجة، ولو خايفة يحكموا عليا إني سيئة السمعة مثلا ده شغل ملوش دخل بالحياة الشخصية، ولو خايفة يقولوا إني ممثلة إغراء فدي مش شتيمة ولا وصمة عار.

جدير بالذكر أن، أخر أعمال الفنانة رانيا يوسف مشاركتها في بطولة مسلسل "المماليك" تأليف هشام هلال وإخراج حازم فودة، بطولة مجموعة من النجوم أبرزهم: بيومي فؤاد، فيدرا، رامي وحيد، عمر حسن يوسف، نانسي صلاح وغيرهم.