Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

«انضفو بقي».. مي حلمي تُهاجم ياسمين الخطيب بسبب ياسمين عز

 كتب:  أحمد حسني
 
«انضفو بقي».. مي حلمي تُهاجم ياسمين الخطيب بسبب ياسمين عز
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

هاجمت المذيعة مي حلمي ياسمين الخطيب، بسبب حديثها عن الإعلامية ياسمين عز، وعن آرائها في دعم الرجال، وخصوصًا بعدما هاجمت ياسمين الخطيب بسبب حديث السجادة. 

ونشرت مي حلمي منشورًا مطولًا على صفحتها الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك» اقتطعت فيه تعليق ياسمين الخطيب على ياسمين عز الذي قالت فيه الخطيب: «ولو مصرة يعني تعملي خبيرة في العلاقات الاجتماعية، وتنصحي الزوجات، انصحيهم يتفهموا الظروف، يخفضوا النفقات،مش يكمروا لرجالتهم نص الفرخة.. إيه الـ يع ده».
وعقبت مي حلمي على التعليق: «ماعنديش ادني شك غير الي تقول كده علي زميلتها واحده منفسنه عليها مش اكتر ما البرامج كتير والهبد كتير اقلبي يا حببتي واتفرجي علي رضوي الشربيني مدام ياسمين مش عجباكي ولا ياسمين عز وجعاكم ؟ ماتتفرجو علي بقيت البرامج ازاي تحاربي ست زيك ولا عشان انتي قاعده وهي بتشتغل؟ فالهريه والنكته شغاله عليها».
وتابعت مي حلمي: «هي حره في رايها يدوس علي السجاده يدوس علي وشها هي حره وكل واحده حره تعامل جوزها ازاي ولو بتنصحهم يبقو كويسين مع اجوازتهم دي حاجه حلوه مش وحشه».
وأضافت: «انا عن نفسي بحب ياسمين وليه نكسر في واحده نجحت انضفو بقي وخليكي منك ليها في نفسك اعرفو انجحو الاول وابقو اتكلمو علي غيركم».
واستنكرت مي حلمي طريقة ياسمين الخطيب في الرد على ياسمين عز قائلة: «وايه الطريقه دي بتاعت يع وبلدي ايه ياختي عيشي عيشه اهلك واحترمي زميلتك ما اجرمتش ولا لازم تطلع تقول ادي جوزك بالشبشب عشان تتبسطي اه اسفه اصلها مسمعه فمزعله الفشله».
وتابعت: «هتقولولي ناجه في ايه ؟ اه ناجحه وبتتفرجو عليها ومدام بتتفرجو عليها وبتجيبو سيرتها تبقي ناجحه واما تتكلم عليها واحده بتحكها في المذيعات ومش عارفه تبقي ياسمين نجحت وريحي يابتاعت ال يع وريحي يا منفسنه منك ليها يمكن لو خلتيه يمشي علي السجاده ماكنش طفش قصدي ماكنوش طفشو والكلاك ليا كمان».
قد تكون صورة ‏‏شخص أو أكثر‏ و‏تحتوي على النص '‏ولو مُصرة يعني تعملي خبيرة في العلاقات الاجتماعية وتنصحي الزوجات انصحيهم يتفهموا الظروف يخفضوا ،النفقات مش يكمروا لرجالتهم نص الفرخة إيه يع ده‏'‏‏