Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

بعد حفله أمس.. حلمي بكر يُهاجم ويجز: «ملوش علاقة بالفن.. وخطر على أمن البلد» (خاص)

 كتب:  مؤمن نصر
 
بعد حفله أمس..  حلمي بكر يُهاجم ويجز: «ملوش علاقة بالفن.. وخطر على أمن البلد» (خاص)
ويجز وحلمى بكر
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

شّن المُوسيقار حلمي بكر، هجومًا على ويجز بعد سوء التنظيم الذي تم في حفله أمس الجمعة، وفتح البوابات المؤدية إلى مكان الحفل بشكل مفاجئ وعشوائي ليدخل الجميع دون تنظيم مما أدى لحالة من التكدس.

وقال «حلمي» في تصريحات خاصة لـ«العاصمة»: «التفاف العيال دي حوالين ويجز وغيره دة بداية الجريمة، ودة ضد أمن البلد، ومين ويجز دة اللى يجيله كل الجمهور دة، هو أية اللى حصل وأية اللى جرى».

وأضاف: «ويجز دة ملوش علاقة بالفن.. بس الشباب بيلتف حوالية لأننا للأسف باستمرار بنجيب سيرته هوا وغيره من النوعية دى، لكن لو بطلنا نتكلم عنهم هيموتوا، وأنا واثق أن ويجز دة سعيد جداً من أمبارح لأن الكل بيتكلم عنه، بل أنه بقى حديث المدينة، وما حدث جريمة ضد الدولة ويجب منع كل الناس اللى على شاكلة ويجز».

واستكمل: «الراب هو أحد الخطوط اللى ممكن تكون قريبة من الغناء ولكنها ليس غناء بالمعنى المعروف، وأنا شايف أننا خلصنا من المهرجانات طلع لنا الراب، وللأسف أحنا سايبين الحاجات المهمة في البلد ومؤتمر المناخ في شرم الشيخ وعمالين نتكلم على تافة وكلام فاضي، ياريت نفوق لأن العيال دى عايزة تضيع البلد».

وكان قد شعر الجمهور بغضب كبير، بعد اختفاء ويجز بشكل مفاجئ من الحفل بعد فترة قليلة من انطلاقه، وهو ما أدى إلى إلغاء الحفل بشكل إجباري، حيث تم فصل الصوت وجزء من الإضاءة ليعلن بذلك المنظمين إنهائه.
 
ونشرت فتاة، مقطع فيديو عبر فيسبوك، وثقت فيه مع حدث، وعلقت قائلة: «فلوسنا اتسرقت، اتسرقنا في ٢٤٠٠ جنيه في حفلة ويجز، ومش عارفة أدخل، مفيش تنظيم ولا إدارة، حفلة ويجز سرقة علني».
 
وأقيم حفل ويجز، بمركز المنارة للمؤتمرات الدولية في التجمع الخامس، وشهد حضور عدد جماهيري كبير جداً.
 
وتم طرح التذاكر بثلاثة فئات، Regular بسعر 350 جنيها، Fan Pit بسعر 550 جنيها، VIP بسعر 1200 جنيه.