Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

شريف رمزي عن مسرحية دنيا سمير غانم: حلوة ومتكاملة وممتعة

 كتب:  نسرين إبراهيم
 
شريف رمزي عن مسرحية دنيا سمير غانم: حلوة ومتكاملة وممتعة
شريف رمزي وزوجته ودنيا سمير غانم
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

كشف الفنان شريف رمزي، عن رأيه في مسرحية "أنستونا" التي تقوم ببطولتها النجمة دنيا سمير غانم، والتي تعرض حاليا على أحد المسارح.

ونشر شريف رمزي، صورا من العرض المسرحي الذي حرص على حضوره، قائلا: «من زمان ماشوفتش مسرحية حلوة ومتكاملة وممتعة زي مسرحية أنستونا، كل التحية لكل صناعها الموهوبين بجد إستمتعنا وضحكنا من قلبنا ألف مبروك ليكم جميعاً مش عايز أنسي حد لأن بجد الكل عامل دوره بكل موهبة وإحتراف من أول التمثيل والإخراج والتأليف والإنتاج والألحان والأشعار والديكور والملابس والإستعراضات وكل حاجة ألف مبروك».

وكان قد حرص شريف رمزي، مؤخرا على تهنئة والدته بمناسبة عيد ميلادها، موجها لها رسالة حب وامتنان وشكر لدورها الكبير في حياته هو وشقيقه الأصغر صلاح، الذي يعاني من أزمة صحية شديدة أدخلته في غيبوبة.

ونشر شريف رمزي، عدة صور لوالدته وأخرى تجمعه بها وبشقيقه، عبر حسابها الرسمي على «إنستجرام»، وعلق عليها، قائلا: «كل واحد بيشوف أمه هي أهم وأحلي وأحسن أم في الدنيا، لكن بجد أمي دي هي أم استثنائية بكل المقاييس والكلام ده أنا بقوله وأقدر أقوله بناءً علي أفعال وأحداث ومواقف حصلت وبتحصل بالفعل قدامي وقدام الجميع من يوم ما إتولدنا أنا وصلاح أخويا لحد دلوقتي».

وأضاف: «معتقدش أن في أي أم في الدنيا قدرت تعمل وتقف ولا تحب ولادها بالشكل ده خصوصاً في الأحداث والظروف الاستثنائية اللي إحنا فيها دي».

وتابع: «أنا مهما قلت ومهما كتبت ومهما عبرت مش حقدر أوفي ولا أوصف ولا واحد في المائة من اللي هي بتعمله بمنتهي القوة والصلابة والحب والحنية والثبات كل سنة وإنتي طيبة يا أهم وأحلي وأجمل وأقوي ست في البشرية، بحبك أكتر من أي حاجة في حياتي».