Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

مرتضى منصور: عايزين «بلال علام» يعلق على السوبر.. والأهلي جاي «ضيف شرف»

 كتب:  محمود جودة
 
مرتضى منصور: عايزين «بلال علام» يعلق على السوبر.. والأهلي جاي «ضيف شرف»
مرتضى منصور
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
وجه المستشار مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك رسالة إلى لاعبي فريقه وجهازه الفني قبل لقاء السوبر المصري أمام الأهلي، بالإمارات، في مباراة تقام في السابعة من مساء غد الجمعة.
 
وقال مرتضى منصور في رسالته: "الفريقين والجماهير بيمثلوا مصر، وأتمنى أن مباراة الغد تليق بسمعة مصر"، مشيرا إلى أن إدارة النادي وفرت كل سبل النجاح للفريق من حيث المدرب واللاعبي وكل شيء.
 
وأكد أن ما يتبقى هو "توفيق ربنا" مع الفريق للفوز بالمباراة، مضيفا إن: "لاعبي الزمالك رجالة وقد المسئولية.. بصرف النظر عن المكافأة اللي أنا رصدتهالهم.. لأن المكافأة الكبرى هي حب الجماهير".
 
وطالب مرتضى منصور لاعبي الزمالك بالهدوء والثقة والتركيز بقوله: "أنا بطالب اللعيبة بالهدوء والتركيز وبقولهم أنتو أحسن لاعيبة في مصر دلوقتي وفي العالم العربي وإفريقيا".
 
وقال مرتضى منصور: "أنا بحيي لاعيبتي وبقولهم النادي الأهلي مع احترامي ليه هو بيلعب معاكم كضيف شرف، بصفته تاني الدوري، لأنكم أبطال الدوري والكاس".
 
وحول ما أثير عن التصريحات المتبادلة بينه وبين الإعلامي يعقوب السعدي قال مرتضى منصور: "الناس عمالة ترغي كتير على يعقوب السعدي، وقلة أدب كل شوية نازلة.. ده مش وقت الكلام، إحنا مركزين مع الفريق".
 
وحول معلق مباراة السوبر قال مرتضى منصور: "سمعت أن مدحت شلبي وأيمن الكاشف هما اللي هيعلقوا على المباراة وهما الاتنين أهلاوية.. أنا بطلب من الأخ سيف، يخلي بلال علام أو حاتم بطيشة بدل واحد منهم".
 
وأضاف مرتضى منصور في فيديو نشره عبر قناته الرسمية على "يوتيوب": "أتمنى جمهور الزمالك يبقى على قدر الاحترام.. يحترم بلده ويحترم النادي المنافس، مش عايزين نشوف المشاهد اللي شوفناها قبل كدة".