Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

محمد قماح: «اشتريت استمارة استار أكاديمي بـ15 جنيه.. ومراتي رجعتلي ثقتي بنفسي»

 كتب:  سماح غنيم
 
محمد قماح: «اشتريت استمارة استار أكاديمي بـ15 جنيه.. ومراتي رجعتلي ثقتي بنفسي»
محمد قماح
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

الفنان محمد قماح أحد المواهب الفنية الشابة والذي بدأ حياته الفنية بمشاركته في برنامج ستار أكاديمي 4 ثم ابتعد لفترة طويلة عن الساحة الفنية بعد تخرجه منه، وعاد مؤخرا للتعاون مع المطرب فارس خلال دويتو "طير أنا"، وفي أواخر 2008، أصدر أول فيديو كليب له "كل ما فكر"، ثم "ملكة في حياتي"، ومقطوعة دينية في رمضان، وتوالت أعماله حتى توقف منذ فترة طويلة.

حل محمد قماح ضيفا في برنامج "أنا سعيد" الذي يقدمه الإعلامي سعيد جميل عبر قناة القاهرة والناس، وظهرت برفقته زوجته "رودي" خلال اللقاء، ونستعرض خلال السطور التالية أبرز تصريحاته بالبرنامج..

- لما دخلت برنامج ستار أكاديمي كان عندي 17 سنة، وكنت بتكسف جدا وطالع من ثانوية وفي أولى جامعة، بعزف أورج في المدرسة وبلحن، و البرنامج كان مسمع جدا، وصحابي قالولي في برنامج فيه بنات ممكن نظبطها.

 

- اشتريت استمارة برنامج ستار أكاديمي بـ 15 جنيه، هي كانت المفروض ببلاش، لكن واحد اشتراها وباعها في السوق السودا، وأنا وصحابي كنا رايحين نقضيها، لكن أنا الوحيد اللي دخلت البرنامج.

- أنا كنت زمان بتاع بنات، لكن مراتي سيطرت، فأنا عديت بمراحل كتيرة في حياتي عطلتني ومنها المرض قبل ما أعرف رودي مراتي، وخسرت فلوسي وثقتي بنفسي، ومراتي رجعتلي كل حاجة، لأنها شجعتني وقالتلي أفكارك حلوة.

 

- عملت أغاني كتير وألبومات نزلت وقت الثورة، ومكانتش بتاخد مشاهدات، ووصلت للإحباط في الآخر، ناس كتير وشركات إنتاج خذلوني، وفي فترة اختفى معظم الجمهور اللي كنت بحبهم وبعمل حاجات عشانهم.

 

اقرأ أيضا.. بين الرعب والإثارة وحرب النجوم.. أفضل 5 مسلسلات أجنبية في 2022