Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

هل تفكر في العودة للتمثيل مرة أخرى؟!.. حلا شيحة تتعرض لهجوم لهذا السبب

 كتب:  مؤمن نصر
 
هل تفكر في العودة للتمثيل مرة أخرى؟!.. حلا شيحة تتعرض لهجوم لهذا السبب
حلا شيحة
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace
Elasimah AdPlace

هجوم حاد تعرضت له الفنانة المعتزلة حلا شيحة خلال الساعات القليلة الماضية، بعد نشرها صورة لها بدون حجاب عبر حسابها الشخصي على إنستجرام، مما جعل الكثيرين يتوقع رغبتها في عودتها للتمثيل مرة أخرى خصوصاً بعدما تردد مؤخراً انفصالها عن زوجها الداعية معز مسعود ولم يعلق الطرفين على الأمر إلى الآن.

وقامت حلا شيحة بحذفت جميع منشوراتها من على صفحتها الشخصية، كما حذفت كافة الصور التي تجمعها بمعز مسعود وذلك بالتزامن مع عيد ميلادها، وهو الأمر الذي زاد من ترويج الأقاويل حول طلاقهما رسمياً.

وعلّق المتابعين على الصورة بانتقاد حلا، وجاء من ضمن التعليقات:  «يا بنتي والله محدش هيعمر فيها ولا هناخد معانا حاجة والناس عمرها ما هترضى عن حد..  اعتزلي الناس واعملي اللي انتي عايزاه بعيد عنهم بس محدش يلوم على الناس، لأنه رحم الله امريء جب الغيبة عن نفسه..  تامر حسنى لما نزل صورة ليكى زعلتي وقولتي إزاي تنزل صورة ليه بشعري وفوقت زي ده وكلنا اتعاطفنا معاكى بس انتى أصلا ملكيش لزمة ولا بتعرفي تمثلي».

ووجهت إحدى المتابعات رسالة لها قائلة: «أنا نفسي أفهم تلبسي الحجاب أو تشيليه إنتي حرة.. ما توجعيش دماغ الناس كل شوية.. لما تلبسيه تطلعي تقولي التمثيل حرام وشيلوا مشاهدي وترجعي تقلعيه تقولي إيه ده الحجاب مش فرض في القرآن.. ارحمينا بقى واعملي اللي أنتي عايزاه في صمت، وياستي عارفين إنك بترجعي للتمثيل واحدة واحدة أنتي حرة بس وأنتي ساكتة وبعيد عن الحجاب لو سمحتي».

وجاء تعليق آخر: «كيف عايشة حياتك ساعة حجاب وساعة بدون حجاب حتى الحجاب عندك مصلحة؟»، وكتب آخر: «هي بجد مش راسية على حاجة المفروض اللى زي دي محتاجة تتعالج، ونفسى أعرف أنتي عايشة إزاي بالنفاق ده أنتي مش طبيعية روحي اتعالجي بجد».

View this post on Instagram

A post shared by Hala Shiha (@halashihanew)